Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2011

Για Audiophiles

Πρόσφατα άκουσα υψηλής ανάλυσης
μουσικά αρχεία (flac) από pc και
θυμήθηκα όταν έφτιαξα το πρώτο στερεοφωνικό συγκρότημα,κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ...90,που εκτός απο τη rock που από πάντα μου άρεσε, άρχισε να μου αρέσει και η κλασική μουσική κι όχι μόνο.
Είχα ξετρελαθεί με ένα άλμπουμ του vivaldi,μια συλλογή με εκκλησιαστικό όργανο, και κάποιες άλλες συλλογές,όλα σε κορυφαίες ηχογραφήσεις.Το σύστημα,ηχεία B&W CDM 2, ένα CDplayer της Philips το οποίο έκανε,μάλλον μετέτρεπε και το βινύλιο σε cd (ήθελα να κάνω cd τους αναλογικούς δίσκους, τρομάρα μου) και έναν ενισχυτή της NAD τον 310 στα 20 w.
O Στέργιος,που του άρεσε ο ήχος ειδικά του nad του ενισχυτή, πήγε αργότερα και πήρε σιντιέρα και ενισχυτή της nad,αξιοπρεπέστατος ο ήχος του φίλου μου.
Πράγματι,όταν πήγα σπίτι του να ακούσουμε, διαπίστωσα τις αρετές του συστήματος του.
Εν το μεταξύ εγώ ψαχνόμουν,κάτι δεν μου άρεσε (πολλά) μα περισσότερο αυτή η ψυχράδα του cd.
Παίρνω έναν άλλο ενισχυτή,αυτόν της φώτο, 60W σε τάξη Α, χειροποίητο με ξεχωριστό τροφοδοτικό και ένα cdplayer της Marantz το 63 S.E.
Ο ήχος άλλαξε παραπάνω από αισθητά, καθαρά διαπεραστικά πρίμα,η μεσαίες σχεδόν τέλειες και το μπάσο βαθύ, σφιχτό και με λεπτομέρεια.
Η ψυχράδα του cd όμως παρέμεινε και για να τον διορθώσω συμπληρώνω το σύστημα με ένα προενισχυτή εξόδου με λάμπες,το xd10 αν θυμάμαι καλά της M.findelity.
Eτσι ο ήχος απέκτησε και ολίγη αναλογικότητα.
Όσοι φίλοι και γνωστοί πέρασαν και άκουσαν,έμειναν ικανοποιημένοι όπως κι εγώ απο το αποτέλεσμα,να πω ακόμη ότι κάποιοι άρχισαν να ακούνε και άλλες μουσικές που πριν δεν άκουγαν.
Κάπως έτσι άρχισα κι εγώ ν'ακουω και άλλα είδη,εκτός από αυτά που άκουγα.
Δεν θα ξεχάσω το πιάνο και τη φωνή  των
renaissanse ειδικά στο άλμπουμ Scheherazade... (φοβερή μουσική).

Τώρα οι δίσκοι γίνανε cd και τα cd αρχεία στον υπολογιστή (δυστυχώς).

Οι περισσότερου ακούμε από pc κι επειδή λεφτά για σύστημα ήχου δεν υπάρχουν αλλά μου αρέσει (εξακολουθεί) ο καλός ήχος,στην επόμενη ανάρτησει θα σας δείξω πως μπορούμε να πάρουμε τον καλύτερο δυνατό ήχο απο το pc μας.(υπό προϋποθέσεις)
Πικαπάδες  τρέμετε!!!

ΥΓ.ο ήχος των cd να πω ότι δεν μου αρέσει για πολλούς λόγους(όσοι ξέρουν θα καταλάβουν)
και ειδικά αυτό το 16/44.100 KHz,κατα τη γνώμη μου θα έπρεπε να ήταν υψηλότερος η κβάντιση και ο ρυθμός δειγματοληψίας ( 24bit 192khz dvdaudio)ώστε να πλησιάζει περισσότερο προς το αρχικό.
Επίσης τα mp3 
λόγο της απολεσθείσης συμπίεσης,
ακόμα και με υψηλό bitrate 320, 
o ήχος τους είναι χάλια.
ΥΓ2.η Ελληνικές ηχογραφήσεις τονίζουν πολύ τα φωνητικά και κόβουν τις υπόλοιπες πληροφορίες στα cd.(παρατηρήστε το)


καλό βράδυ

2 σχόλια:

  1. περιμένω συμβουλές γιατί και εγώ θέλω να ακούω ανθρώπινα μουσική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε μου υπομονή να το τελειώσω,το αποτέλεσμα θα είναι παραπάνω από ικανοποιητικό αν ακολουθήσεις τις οδηγίες(εύκολες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή