Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014

E όχι και να θέλει ένας ληστής τράπεζας να σπουδάσει..



   

             
Καλοί η κακοί, νόμοι υπάρχουν.. αλλά..
                                        

Γιά να έχεις την ηθική νομιμοποίηση να τιμωρείς τον παραβάτη του νόμου, πρέπει εσύ ο ίδιος πρώτα να τηρείς τον νόμο, καί μάλιστα υποδειγματικά.
Αν τον παραβιάζεις, δεν έχεις το δικαίωμα να τιμωρείς
καί τους άλλους που τον παραβιάζουν.
Αν πιστεύεις πως εσύ έχεις το δικαίωμα να τον παραβιάζεις,
αλλά όχι οι άλλοι, τότε αρνείσαι την ισονομία.
Εάν δεν υπάρχει ισονομία, δεν υπάρχει δημοκρατία.
Η ισονομία είναι είναι ένα απ συστατικά της Δημοκρατίας,
κι η Δημο-Κρατία είναι μία.
Ολα τ άλλα είναι εκ του πονηρού.
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, πρέπει να ερμηνευτεί η επίθεση στους κατειλημμένους χώρους και στις αυτοοργανωμένες δομές
των "από κάτω" τα τελευταία χρόνια.
             
Και επειδή η παραπληροφόρηση έχει κάνει καλά τη δουλειά της,
κανείς δεν αντιλαμβάνεται πως δεν μιλάμε για παρανομία
αλλά για ανομία..

Βρίσκεται πέρα από την "επιτρεπόμενη" ηθική μιας κοινωνίας,
έχει να κάνει περισσότερο με μία διαμάχη σε αξιακό επίπεδο.
Και αυτό, τη στιγμή που επιβάλλεται μία νέα ηθική
της φτώχειας και της εξαθλίωσης.
Αυτής της εξάρτησης από κοινωνικά παντοπωλεία
και ουρές συσσιτίων, της παθητικότητας και της μιζέριας.

Κι ενώ η αξία των υλικών αγαθών ολο και αυξάνει,
η αξία των ανθρώπων συνεχώς μειώνεται..

Μέσω του ελέγχου και του δόγματος της "ασφάλειας", οικοδομείται ένα καινούργιο κράτος – ένα ολοκληρωτικό κράτος, χτίζονται νέες συναινέσεις απέναντι στις κρατικές επιλογές και ταυτόχρονα έχει  οικοδομηθεί
και ένας νέος κατασταλτικός μηχανισμός.
Σκοπός είναι η καταστολή κάθε κομματιού της κοινωνίας
που θα αντιδράσει στην επιβολή της βαρβαρότητας.
Σκοπός είναι να μάθουμε να σωπαίνουμε.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, πρέπει να ερμηνευτεί η επίθεση στους κατειλημμένους χώρους και στις αυτοοργανωμένες δομές
των "από κάτω" που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια.
Σήμερα είναι οι αναρχικοί/αριστεροί, αύριο θα είναι
οποιοσδήποτε/οποιαδήποτε αμφισβητήσει
την κανονικότητα του συστήματος.
Αυτή ειναι η δημοκρατία της κυβέρνησης,
αυτή είναι η δημοκρατία σήμερα
στη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία.

Γελιέται όποιος νομίζει πως η σημερινή πραγματικότητα,
έχει να κάνει μόνο με τους αναρχικούς
ή πως είναι κάτι που δεν τον αφορά.

Έχουν όμως τη δύναμη να δείξουν αλληλεγγύη στα πάντα.
Ιδιαίτερα αν έχουν παιδιά, αν θέλουν έναν άλλο κόσμο γι’ αυτά.
Δεν το κάνουν όμως…
Βάζουν όμως, λόγω εποχής, λαμπάκια στη θλίψη και τη μιζέρια τους
και συγχρόνως "καταδικάζουν την βια, απ’ όπου και αν προέρχεται" (sic).

Σαφώς και δεν έχουν όλοι τα κότσια να βγουν στον δρόμο, είτε ηλικιακά, είτε σωματικά, είτε για άλλους σημαντικούς λόγους.

Ψηφίζοντας και επικαλούμενοι νόμους και συνταγματικές κατοχυρώσεις.
Όταν συμφωνούμε άπαντες πως το σύστημα είναι σάπιο
και οι νόμοι προκάτ,
επόμενο είναι να υπάρχει διάσταση και
ο νεαρός να μη σέβεται τον αστό,
την ιδιοκτησία του και όλα όσα εκπροσωπεί.

Η ποινική στροφή και η αγριότητα της καταστολής συνιστούν ξεκάθαρη θέση μάχης από πλευράς του κράτους.
Και δεν έχουμε παρά να σηκώσουμε το γάντι
με όρους κοινωνικής αντεπίθεσης, με την αλληλεγγύη μας.

Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά και απόσταση
από το λέω μέχρι το πράττω.
Τις εξουσίες και τις τράπεζες που ναι, είναι εχθροί του λαού,
αλλά εμμέσως και σαφώς κάποιοι τους στηρίζουν.
Ψηφίζοντας άτομα που εξυπηρετούν ξένα κέντρα,
(λέγε με Βερολίνο αλλά και Βρυξέλλες και Παρίσια)
καταναλώνοντας άχρηστα πράγματα,
ζώντας στο παραμύθι του life-styling,
που ενώ όλοι ξέρουν.. κάποιοι πέφτουν απ τα "σύνεφα".
Έτσι, δε μπορουν ν αντιληφθούν πως μόνο συλογική
ύπαρξη υπάρχει, μόνο κοινωνική ύπαρξη υπάρχει.

Οι άλλοι, όπως και η ίδια η πραγματικότητα, μπορεί να είναι πηγή εμποδίων, αλλά είναι επίσης και πηγή δυνατοτήτων,
όπως έλεγε ο Καστοριάδης.


Δεν είμαι σίγουρος πώς μπορεί να εκφραστεί γραπτά η αλληλεγγύη
ή πως ακριβώς συλλαβίζεται η οργή μέσα από τα αποχαυνωμένα μας πληκτρολόγια. Πολύ περισσότερο δεν είμαι σίγουρος για το τι μπορεί να προσφέρει το μελάνι ενός άρθρου σε μια υπόθεση που γράφεται με αίμα.

Ποιους εξυπηρετεί η πόλωση των τελευταίων ημερών;
Ποιοι επωφελούνται απ τον πιθανό θάνατο του παιδιού;                                                      31 ΜΕΡΕΣ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ


                      Φοβάμαι πως όταν περάσει τούτος ο χειμώνας,
                      όλα θα 'χουν χαθεί, δεν θα 'ναι πιά τίποτα ίδιο.
                      Θα έχουμε νικηθεί, χωρίς καν να δώσουμε μάχη!


7 σχόλια:

  1. Εύγε για την κραυγή σου φίλε Μορφέα!
    Τούτο τον χειμώνα τον φοβάμαι κι εγώ ....
    Τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμα ( και να φανταστείς ότι είμαι αισιόδοξος άνθρωπος!)
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ στη λίστα είμαι (με τους αισιόδοξους, σαν την Αριστέα, μην παρεξηγηθώ!)
    Αλλά φως δεν βλέπω...
    Καλό μεσημεράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγω θα μεινω στο ποιους εξυπηρετει η απεργια πεινας του Ρωμανου,δυστηχως τους πολιτικους ανεξαρτητου χρωματος και κομματος,η εμμονη που διακατεχει τους <>στο να μεινουν γαντζωμενοι στα βουλευτικα εδρανα δεν φευγει ουτε με αιμα ουτε με θανατο,αν πεθανει το νεο αυτο παιδι που το απευχομαι,σιγουρα ολοι αυτοι οι <> θα στησουν παλι χορο πανω απο ενα ακομα πτωμα για αυτους,τοσα χρονια τους μαθαμε,δεν χρειαζεται να τους μαθουμε αλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα 'ναι ένας ακόμα βάρβαρος χειμώνας, που ίσως φέρει κάτι πολύ χειρότερο...
    Κι αν δεν περιμένω να συγκινηθούν από την απργία πείνας ενός παιδιού τα δίποδα της εξουσίας, ελπίζω πως εμείς θα συνηδειτοποιήσουμε πως ήρθε η στιγμή να σκεφτούμε, να διαβάσουμε και να δράσουμε ενωμένοι για να αλλάξουμε τον κόσμο....
    Σκέψεις ίδιες τριγυρνάνει κι εμένα στο μυαλό μου, με βασανίζουν...
    Τουλάχιστον, τις μοιραζόμαστε!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τον σιχαίνομαι τελικά αυτόν τον υποκριτή λαό...

    Υ.Γ Η μουσική από τον Νονό είναι από τις αγαπημένες μου (και ταιριάζει και με τους...νονούς που μας εξουσιάζουν)... Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε συ Μορφέα επίτηδες το έκανες να γράφεις για τους λοποδίτες και να παίζεις χαλάκι το Νονό;; χαχχαχαχαχ Γελάω φυσικά γιατί τα νέα σήμερα ήταν καλά κι έγινε ένα βήμα. Κι απόδηξη πως λύσεις υπάρχουν αλλά προθυμότις μηδέν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό που με πειράζει πιο πολύ είναι ότι δεν ξέρω τι πραγματικά υπάρχει πέρα του φαινομενικού πλην όχι απαραίτητα αληθινού κόσμου, πλέον...φτιάχνουν αλήθειες και ψέματα σε με νύχτα, φτιάχνουν την "ιστορία" της κοινωνίας, του κράτους, του κόσμου ...που είναι η αλήθεια αναρωτιέμαι...

    ΣΥ: Φοβερή μουσική...καλό απόγευμα<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή